pátek 17. října 2008

I'm not a terrorist

Otevřel jsem bankovní výpis a přivítal mě text:
Vážení klienti,
máte-li účet založený před rokem 2005, kontaktujte prosím pracovníky domovské pobočky...
... nyní nesplňuje požadavky zákona č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu....

Tak jsem se vydal na pobočku nejmenované bankovní instituce. Poté, co jsem se proklikal polonefunkční dotykovou obrazovkou do 6 podmenu mě začal bolet prst, stačil už naštěstí jen jeden ťuk a vyhrál jsem pořadový lístek. 523, teď je 522, za chvíli jsem doma... Úředník ale ví, jak si práci prodloužit a tak čekám a čekám a čekám. Přicházejí další lidi, někteří z nich už jdou na řadu, já pořád nic. Dochází mi trpělivost a mám chuť se zvednout a jít domů.

Ping, pong, 523. Jdu k přepážce slečny, která posledních 10 minut nevykonávala žádnou činnost, jen si rovnala letáčky. Snažím se jí vysvětlit, proč jsem ji poctil svou návštěvou, žádá si občanský průkaz, ťuká cosi do počítače. Následně prohlíží občanku zblízka, zkoumá uchycení fotky a hologram. Opět ťuká cosi do počítače. Na můj nechápavý dotaz mi sděluje, že to teď už bude jen chvilinku trvat, než to počítač zpracuje.

Vybavují se mi scény z filmů, kdy tato věta znamená:"Zavolala jsem přepadovku, tak tu chvíli počkejte, Semir tu bude každou chvíli." Minuta, nic. Dvě minuty, nic, najednou se usměje a podává mi zpátky občanku se slovy:"počítač to už vyhodnotil".

Představa pobytu na Kubě mě nijak neláká, proto jsem rád, že i moje banka mi už věří, že nejsem terorista :)

Žádné komentáře: