pátek 17. října 2008

Informace o letech

V pátek kolem 3 hodiny ranní jsem měl jet pro rodiče na letiště. Protože jim několikrát přehazovali odlet, začal jsem hledat možnost, jak přesně zjistit, že letadlo už je ve vzduchu. Ruzyňské letiště nabízí přes správu letišť - www.csl.cz informace o aktuálních příletech. To je dobré ale pouze v případě, že se někam chystáte odletět a kontrolujete zpoždění.

Na Larnackém letišti, odkud měli letět, jsem nalezl zajímavý odkaz na stránky http://www.flightstats.com Na těchto stránkách naleznete data z mnoha světových destinací, lety v severní Americe je možné dokonce trasovat živě.

Nejlepší "featurkou" těchto stránek je bezesporu možnost zasílání informačních emailů či SMSek o tom, že letadlo vzlélo, nebo přistálo. Služba je zdarma, české mobilní telefony zatím nejsou podporovány, proto se situace musí řešit přesměrováním přes emailovou schránku.
Rodiče přistáli ve 2:48, ve 3:10 mi dorazila SMSka na můj mobil. Služba tedy není úplně přesná, možná je vina také v použití neplacené email brány operátora o2, nicméně pořád lepší, než drátem do oka ;)

Žádné komentáře: