pátek 5. prosince 2008

Wiimote

Ze školy jsme dostali na hraní Wiimote - ovladač konzole Wii od firmy Nintendo. Na první pohled upoutá svým tvarem a gumovým návlekem. Ovladač velice dobře padne do ruky a tlačítka se mačkají velice lehce.

Z reklamy na internetu, nebo i v televizi můžeme vidět, že ovladač je určen pro velice interaktivní ovládání různých her. Můžeme s ním hrát tenis, šermovat, pádlovat, jezdit rallye, hrát bowling (jak bylo vidět ve vánočním díle The Big Bang Theory :) a mnoho dalších věcí. Může být i jedním z důvodů, proč si tu malou, předraženou krabičku jménem Wii koupíte. Pokud ale máte svůj PC, nezoufejte, přes bluetooth k němu Wiimote připojíte, jako by to byla myš, nebo klávesnice. Stačí zapnout vyhledávání nových zařízení a na ovladači zmáčknout současně klávesy 1 a 2. LED diodky začnou blikat a ovladač je za chvíli zpárován.

Pokud jste alespoň trochu programátorsky zruční, můžete využít mnohých knihoven. Pro C# je to např. knihovna WiimoteLib ( http://www.codeplex.com/WiimoteLib ) Pomocí níž načtete stavy veškerých senzorů, které Wiimote má. A že jich je - tlačítka, akcelerometry ve všech osách, infra kamera na špičce ovladače, led diodky a reproduktorek. Pak již jen stačí namapovat akce z ovladače na klávesnici a můžete hrát.

Pokud chcete použít Wiimote jako ovladač pro robota, nebo trackování pohybu hlavy, můžete se inspirovat následujícími videi ze serveru youtube: http://www.brianpeek.com/blog/pages/net-based-wiimote-applications.aspx

Žádné komentáře: