čtvrtek 8. ledna 2009

Musí mít i Ferrari rezervu?

Včera mě ve zprávách zaujala reportáž, ve které reportéři vychvalovali novou vyhlášku, která umožní jezdit bez rezervního kola. Hned jsem si představil, jak si červené Ferrari, které občas vídávám, ve svém malém kufříku vozí rezervu. Tak jsem chvíli hledal a našel jsem, jak to doopravdy je:

Povinná výbava podle vyhlášky: "náhradní elektrické pojistky, po jedné od každého užitého druhu, po jedné náhradní žárovce od každého vnějšího světla, hever, klíč na matice (šrouby) kol, náhradní kolo, výstražný trojúhelník a lékárnička". Takže má představa se přiblížila realitě. Hledal jsem ale dále a našel vysvětlení, proč rezervu mít nemusí...

Povinnost vozit rezervu totiž neplatí v případě, pokud je vozidlo vybaveno čidly s indikací poklesu tlaku v některé z pneumatik v zorném poli řidiče a musí být vybaveno možností nouzového dojezdu. Tudíž stačí mít nějaký ten zázračný "lepicí" prostředek, kterým lze pneumatiku základně opravit, anebo mít kolo, které vydrží i proražení.

Pokud by vás přeci jen strážci zákona zastavili a měli by výhrady k Vašemu řešení, odkažte je někam a přiložte vyhlášku číslo 341 z roku 2002 sbírky § 32, která výše uvedené řešení situace připouští.

Škoda, že si novináři nenašli dostatek času, aby si výše uvedené skutečnosti zjistili a vyhnuli se tak svému dalšímu ztrapnění. To, že jsou neinformovaní i lidé z ministerstva dopravy, kteří novou vyhlášku chválili, raději komentovati nebudu.

Žádné komentáře: