sobota 21. března 2009

Microsoft Live Writer

Tak jsem včera neodolal a nainstaloval si Microsoft Internet Explorer verze 8. Byl jsem zvědav, co nového se podařilo tvůrcům okopírovat u konkurence.

První věcí, která mne nepotěšila byla nutnost restartu počítače. Kdy už konečně nebudou Windowsové aplikace vyžadovat restart? Běžně počítač uspávám a tak mě po restartu občas čeká nepříjemné překvapení v podobě modré obrazovky, nebo jiné povedené hlášky. Umí to jiní prohlížeče, tak proč ne IE.

Další věc už byla pozitivní, po instalaci už mi nevytuhlo úvodní nastavení vyhledávačů, jak se stalo u IE 7, takže jsem si přenastavil jako vyhledávače Google, Seznam a Wikipedii. Po nastavení mi okno nabídlo nějaké nové programy, které se snaží Microsoft touto formou natlačit k uživatelům. Na první pohled mě zaujala aplikace MS Live Writer, která se chlubila, že umí blogovat offline na různé weby.

Protože jsem si texty doposud připravoval v poznámkovém bloku, neodolal jsem a 18 MB instalačku stáhnul. Po krátké instalaci naštěstí restart nenastal a já aplikaci pustil. Zcela intuitivně jsem nastavil přihlašovací údaje a zkusil napsat první článek. Článek lze kdykoliv uložit jako koncept a to jak na straně klienta, tak na straně googlu. Writer také dělá kontrolu pravopisu, která mě v případě Wordu dohání k šílenství, ale zde se docela hodí.

Ve spodní liště program nabízí nastavit štítky a datum publikování. Kousek nad tím jsou tři tlačítka – Upravit – okno na editaci článků, Náhled – zobrazí aktuální článek na blogu a Zdroj – ukáže zdrojový kód článku. Po kliknutí na upravit je trochu nelogické to, že se pod aktuálním editovaným článkem objeví nějaký starý a ne poslední publikovaný.

Jediné, na co jsem ještě nepřišel je, zda je možné editovat články napsané přes webové rozhraní bloggeru, podle všech dosavadních skutečností to nelze, což je škoda.

Žádné komentáře: