úterý 7. dubna 2009

Češi jsou divný

Včera jsem byl na obědě a nemohl jsem nezaslechnout rozhovor dvou studentů, kteří seděli u stejného stolu. Točil se kolem nového zákona, který nedávno vešel v platnost a kterému někteří říkají náhubkový.
Jeden zapáleně vysvětloval druhému, jak je strašné, že když ho někdo napadne, tak novináři o tom nebudou moct psát, že si budou muset požádat příbuzné o souhlas. Takže o něm psát nebudou, protože se na tohle vykašlou.

Dnes jsem pročítal iDnes a i zde mne upoutal článek o náhubkovém zákoně, že na serveru facebook má mnoho odpůrců. Copak se snad už všichni češi zbláznili? Je snad snem každého Čecha dostat se do hlavní televizní relace? Kolikrát lze vidět, že štáb TV jen natáčí nehodu, místo toho, aby šel poskytovat pomoc.

Hlavním argumentem odpůrců je zákaz zveřejňování odposlechů. Pominu-li fakt, že u nás neexistuje kontrola oprávněnosti odposlechů a tresty za prokázané případy jsou směšné, zbývá už jen otázka, jak beztrestně odposlech zveřejnit.

Chápu, že pro některé méně intelektově obdařené novináře tohle může být velký problém, ale proč tuto situaci neřešit jako extrémisté? Ať si redakce založí stránky na amerických serverech a nikdo na ně nedosáhne, ideálně přidat vymyšlený email a nějakou severokorejskou anonymní proxynu. V novinách pak mohou jen zveřejnit odkaz na tyto stránky a je vyřešeno. Mají-li i s tímhle redakce problém, ať posílají odposlechy mě, zdarma je zde zveřejním.

Žádné komentáře: