středa 15. dubna 2009

Natočte Ano, šéfe! v menze ČVUT

Dnes jsem byl v Technické menze v Dejvicích, fotka jídelníčku je níže. Po dlouhém zkoumání vystavených jídel jsem vybral pórkovou polévku a steak se třemi druhy sýra. Byl ze všech jídel nejdražsí a tak jsem čekal nějakou mimořádnou pochoutku. Menza ale opět nezklamala…

Co jsem dostal na talíř by měl vidět šéfkuchař Zdeněk Pohlreich z pořadu Ano šéfe! K polévce bych moc výhrad neměl, ke hlavnímu více než dost. Bramborové zlaťáčky, byly neoloupané brambory nakrájené na plátky, které nejen že nebyly slané, ale ani teplé. Obloha, která se skládala z listu salátu a kousku rajčete byla poněkud zvadlá a maso bylo maso jen z 50 procent, zbytek byla nějaká šlacha. Chápu, že menza jídlo nevaří, ale jen ohřívá, ale snad není takový problém zajistit, aby brambory byly horké. Kdyby se to stalo jen jednou, ale v Technické menze je to téměř pravidlo.

Při placení mi paní na pokladně vytiskla lísteček, při bližším zkoumání na koleji jsem ještě zjistil, že menzou deklarovaná cena neodpovídá ceně skutečně účtované. Na účtence je uvedena cena jídla 75kč a příspěvek od státu 23kč, tj. 52 korun, místo deklarovaných 47,62kč s DPH. Nechápu, kde se stala chyba, možná mě v komentářích někdo bude schopen vysvětlit, kde je schováno oněch 4,38kč, podle mě menza lže v uveřejňovaných cenách a spoléhá na to, že si toho nikdo nevšimne, popř. nebude těch pár korun řešit.

SUZ ČVUT má v tomto směru hodně co dohánět, před pár lety byla v ČR špičkou s čipovými kartami a možností konzumace jídel bez předchozího objednávání, dnes jí válcují KAM UK s internetovým objednávacím systémem, zpětnou kontrolou odebraného jídla a možností nabíjet převodem na účet či platební kartou. Systém je k nahlédnutí zde: Objednávkový systém KAM UK

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Nejsem si jistá, jestli si byl ošizen, či ne. Každopádně jsem narazila na zajímavé vysvětlení učtenky z menzy: http://menza.sh.cvut.cz/files/uctenka.pdf