neděle 22. listopadu 2009

Krade ODS ochrannou známku firmě Nike?

Když jsem včera sledoval zprávy, ihned mě zaujal znak zobrazený na plátně za řečníky na kongresu ODS. "Mámo, táto, ODS koupilo Nike!", volal jsem. Pak mi ale došlo, že až tak daleko privatizace strany "zespoda" asi nedorazila.
Podíval jsem se tedy na stránky ODS a firmy Nike, udělal screenshoty obou log a níže můžete porovnat, jak to tedy s podobností je. Osobně vidím velkou podobnost, až takovou, že lze snadno obě loga zaměnit.
Problematiku ochranných známek řeší zákon č. 441/2003 Sb., o ochranných známkách, ale jak přesně se podobnost řeší není nikde uvedeno. Protože mě toto téma zajímá, plánuji poslat email do firmy Nike, aby se k podobnosti vyjádřila, obecně totiž nemám tušení, kam až lze zajít v podobnosti stávajících log.


Žádné komentáře: