čtvrtek 4. února 2010

Jak jsem kupoval svíčkovou

Už delší dobu jsem si říkal, ze musím vyzkoušet, jak chutná pravý beef steak. O Vánocich jsem zahlédl pěkný kousek v malém řeznictví v našem městečku. Když jsem tam však v lednu dorazil a vystál frontu, tak jsem se dozvěděl, že onu svíčkovou za 650 kč/kg nemají, pouze na 3denní objednávku. OK, smůla.

Další týden jsem šel na stejné místo, můj požadavek byla roštěná. Bohužel, nemáme, pouze na objednávku. OK, smůla.

Dnes jsem cestou domu zavítal do OC Černý most, potřeboval jsem koupit zářivku do akvária. Když jsem měl splněno, vzpomněl jsem si, že bych se mohl podívat po svíčkové. Přišel jsem k pultu, kde v misce byl cca 20cm kousek, kilo za 450kc, cena jako v Makru, kde ale prodávají nejméně 2kg kusy. Zezadu přišel řezník a do pultu dal krásnou velkou roštěnou. Lidé přede mnou ji kus hned chtěli, sliny se sbíhaly :).
Jako správná gurmánská lama jsem ale vůbec netušil, že to, na co se dívám a obdivuji, je telecí. Proto, když mi paní zvedla toho chudáčka, zatvářil jsem se všelijak a ona se zeptala, “Nelíbí se Vám?”.

Po pravdě jsem řekl, že ani moc ne a čekal jsem, že mě pošle k šípkům.
Paní se skutečně zatvářila překvapeně a zeptala se řezníka, jestli ještě nějakou mají. Odpovědi jsem nerozuměl, paní dala maso zpět a s úsměvem se zeptala, jestli ještě něco. Chvíli jsem si nebyl jisty, jestli těm můj nákup skončil a už mi neprodá ani horkou vodu, ale za chvíli se ve dveřích objevil řezník s pěknou, velkou svíčkovou, asi 60 cm dlouhou.


Paní se mi ještě omluvila, že za krájení účtují 10% navíc. OK, no problem.

Paní vzala maso a šla dveřmi dozadu, proskleným okénkem jsem pozoroval její ustaraný pohled. Chvíle diskuze s řezníkem a šéfřezníkem ale evidentně problém vyřešila. Nakrájela mi plátky a znovu se zeptala, zda-li je to všechno.

“Ano, je.”

“Takže jsem Vás nepřesvědčila”, dodala s úsměvem.
U pokladny mě čekala další pěkná příhoda. 2 žárovky a balíček masa za 500, vrátit 46kč, to vytrhlo z letargie i totálně hotovou pokladní. Dlouho poté, co mi vrátila, zadumaně pozorovala balíček a přemýšlela, co se tady právě vlastně stalo a jaktože si nestěžuji, že mi špatně vrátila.
Stihl jsem autobus a opatrně umístil batoh s cenným nákupem tak, aby se mu nic nestalo. Jen doufám, že to topení masu neublíží.
OC Globus mě mile překvapil, obsluha super, jinde by si z něj mohli vzít příklad. Kvalitu masa zatím posoudit nemohu, ale to napravím v dalším zápisku nazvaném nejspíše: "Jak jsme dělali beef steaky."

Žádné komentáře: