sobota 6. února 2010

Jak jsme dělali beef steaky

Biftek (podle anglického beefsteak) je pokrm z odleželé střední části hovězí svíčkové. Plátek masa se prudce opéká po obou stranách tak, aby vnitřek zůstal šťavnatý.

<zdroj: Wikipedia>

 

Jak se mi podařilo koupit svíčkovou jsem psal již minule. Dneska bych chtěl navázat. Dneska jsem ráno pěkně maso potřeli čerstvě mletým pepřem a olivovým olejem a uložili na 3 hodiny vychladit do ledničky. Pak jsme byli koupit americké mražené brambory, možná nám zde znalci řeknou, že by bylo lepší je udělat s klasických brambor, ale kdo se s tím má dělat, že ;)

Zapnuli jsme troubu a začali dělat brambory, 15 minut před plánovaným koncem pečení jsme začali rozpalovat pánev. Rozhodl jsem se postupovat přesně podle návodu na bifteky, takže jsem svůj naklepal pouze rukou, následně provázkem pěkně vytvaroval a připravil k pánvi. Další dva jsme naklepali klasicky paličkou, po použití provázku vypadaly všechny podobně, akorát ten můj měl rovný povrch.

Když byla pánev pořádně rozpálená, vložili jsme všechny tři kousky na pánev a já odmáčkl stopky. 4 minuty vysoké kusy by se podle všech předpokladů měly péct 4 minuty po každé straně, takže jsem tento čas důsledně dodržel a po 8 minutách kousek vyndal na talíř. Byl už dobře propečený, ani na pánev neunikla během smažení prakticky žádná šťáva. Když jsem ale ochutnal tu trochu, co vytekla, byl jsem zklamán, byla absolutně bez chuti.

Po 4 minutách odležení byly akorát hotové brambory a tak jsem svůj kousek nechal, přesně podle návodu, dojít v troubě další 4 minuty. Druhé dva kousky jsme pekli na pánvi 2x5.5 minuty, až vypadaly hotově.

Na talíř jsme si naložili brambory, pak kousek masa a hurá na degustaci. Můj kousek byl kupodivu asi úplně nejpropečenější, dojetí v troubě udělalo své, výsledkem byl dost dopečený medium, růžového šťavnatého masa uprostřed bylo pomálu. Druhý byl na tom podobně a třetí dopadl konečně tak, jak bych si ho představoval. Navrch kůrka a pod tím pěkně lehce udělané hovězí, přesně tak, jak by to mělo vypadat.

Shrnuto, podtrženo, výsledný poměr výkon/cena bohužel neodpovídá jídlu. Příprava je relativně nenáročná, ale že by se toto jídlo stalo mým oblíbeným jídlem říci nemohu.

Žádné komentáře: