sobota 6. února 2010

Uhodnu, na kterou kartu myslíte

Ahoj všichni, mám tu pro Vás super kouzlo, kterým můžete oslnit v kolektivu. Celé to probíhá asi takto:

Na začátku musíte ostatní požádat, aby Vám dali 888 milionů korun. Následně je obratným trikem necháte zmizet. Jak to uděláte, záleží na Vaší osobní invenci. No a pak řeknete přítomným, že víte, na jakou kartu teď myslí. Je červené barvy …

Ohraný vtip, že. Slyšel jsem ho už v různých variacích, ale závěr je vždy stejný. Ano, skutečně se jedná o Opencard.

Tato karta si získala mnoho nepřátel již dlouho předtím, než vyplaval na povrch dosavadní účet za služby spojené se zavedením červené karty do provozu. Začátkem roku došlo k velkým výpadkům ve validátorech, které nahrávají časové kupony do karty, takže se opět tato karta dostala do sdělovacích prostředků. Já osobně také jednu takovou kartu vlastním, nemohl jsem odolat zřízení zdarma, navíc jsem tušil, že bych mohl získat zajímavý sběratelský kousek. Za 2540 kč jsem ochoten tuto kartu prodat. ( Cenu jsem odvodil z ceny projektu a počtu vydaných karet. ) Pro někoho by mohly být zajímavé i reálné majetkové vztahy okolo firem Haguess, ale to není to, proč vlastně tento článek píšu.

Koupil jsem si kupón a platil platební kartou. Ano, teď si mnozí z Vás jistě klepou na čelo, dávat číslo karty takové pochybné instituci, ale jsem optimista (zatím) a věřím, že se mi nic zlého nestane. Poté, co mi přišel potvrzovací email jsem se vydal do stanice Karlovo náměstí, kde jsem vložil kartu do validátoru a čekal. Na displeji se objevila krásná hláška: “Nemáte žádný kupón”. Vyndal jsem kartu, počkal a zkusil ji vložit znovu. Opět nic. Že by byla chyba mezi klávesnicí a židlí?

Vydal jsem se tedy zpět a zkontroloval u počítače údaje, jestli jsem náhodou nezaplatil kupon někomu jinému. Nezaplatil. Co to sakra… Pomalu jsem se připravoval na to, jak si osobně dojdu na bojiště a pohovořím si se zodpovědnými pracovníky, vešel jsem do vestibulu na Palackého náměstí, vložil kartu a … světe div se, kupon byl nahrán.

Nevím, jakou hru to tady DPP Praha hraje, ale představuji si, že by kupon měl být nahratelný v jakémkoliv validátoru a kdykoliv. Odmítám hrát nějakou orientační hru “Najdi funkční validátor, který ti nahraje kupon.” Představa, že by se mi toto stalo někde v zapomenuté končině Prahy, jako jsou Háje, nebo Zličín, asi bych skákal radostí. Zaplatit 26kč jízdenku, abych se mohl vozit po Praze a hledat, kde získám svůj kupón, prostě nádhera. Možná bych skousl i těch 888 mega (ne, samozřejmě, že neskousl), ale ať ta zatracená červená věc aspoň funguje.

Žádné komentáře: