úterý 23. března 2010

Koho volit?

Blíží se volby a čím dál častěji jsou hlavní zprávou dne výroky našich politiků. Začal jsem tedy přemýšlet, koho vlastně budu volit. Co by měla taková ideální strana splňovat?

  1. Absolutní nedotknutelnost osobního vlastnictví
  2. Zrušit povinnost nosit občanský průkaz
  3. Odvolatelnost volených zástupců
  4. Přímá volba prezidenta, předsedů soudů, nejvyšších státních zástupců, starostů, šéfů policie
  5. Změna jednacího zákona – žádné pozměňovací návrhy, zákon se schvaluje-neschvaluje

Bohužel jsem zatím nenašel žádnou politickou stranu, která by nabízela všechny tyto body. A ani jsem ani nenašel stranu, která by prosazovala více, než polovinu :(

Aplikoval jsem tedy vylučovací metodu:

  • strana musím mít reálnou šanci na účast v parlamentu ( takto vypadly strany jako Balbínova poetická, Monarchistická, i Pirátská, které jsem ještě před půl rokem dával šance).
  • strana nesmí být absolutistického typu (KSČM)
  • strana nesmí být církevního typu (KDU-ČSL)
  • strana nesmí být ekoteroristická (SZ)
  • strana nesmí mít předsedu, který není schopen sebekontroly, nesmí být zapletena do velkých korupčních skandálů (zde vypadly dvě největší politické strany)

Po tomto filtru mi bohužel moc stran nezbylo, prakticky TOP 09, Věci Veřejné a možná Zemanovci. Teď mě možná někteří lidé sežerou, proč nevolit největší strany, ale osobně se nemohu ztotožnit s tím, že se někdo chová jako buran anebo slibuje modré z nebe. Je sice otázka, nakolik se můžeme při volbách řídit pravidlem “vol to, co bude pro tebe nejlepší a na ostatní se neohlížej“ , ale osobně nemohu volit ODS, když se není schopna sebereflexe a mimo mnohé toleruje v Praze prakticky vše, co se tam děje. Nejlevnější karta na světě Opencard, nejlevnější cykloztezka, asi bychom měli zastupitelům líbat ruce a přát si, aby co nejdříve vstoupili do celostátní politiky. Jejich ukazatelům osobně nevěřím a proto se mi příčí dát jim svých 100kč za volební hlas.

Bohužel i zbylé strany mají máslo na hlavě, např. skládačka TOP 09 má své provařené tváře, Věci Veřejné problematického Radka Johna, který se zapletl s časopisem VZP a Zemanovci s poradcem Šloufem. Takže následující volby opět budou kvízem, kterak zvolit nejmenší zlo :(

Bůh ochraňuj Českou republiku

Žádné komentáře: