sobota 27. března 2010

Restaurace U radnice, Teplice

Dneska tu máme restauraci, která sídlí na jednom z hlavních Teplických náměstí – na náměstí Svobody. Lehce odpudivá zelená barva omítky naštěstí nekorelovala s barvou jídla, venkovní poutač napsaný dvojjazyčně naznačil typickou klientelu ze severnějších končin.

Po vstupu do objektu vidíme dvoje dveře, vlevo jídelna, vpravo restaurace. Z jídelny se valí kouř z cigaret, tak volíme restauraci. Místnosti vévodí barový pult, 4 okna směrována do náměstí zaručují dostatečný přísun denního světla. Nábytek je starší, ale dobře udržovaný. Po zasednutí chvíli trvá, než se obsluha osmělí a přijde rozdat jídelní lístky.

Její dotaz, jestli budeme něco pít, nebo jen jíst beru jako neobratnou frázi, ceny jsou ale neuvěřitelné, 12 kč za 0,3l Mattonky, 20 za 0,3l Coca Coly… Ceny jídel z normálu rozhodně nevybočují, standardně kolem 120kč i s přílohou. Jako nedostatek bych viděl absenci více polévek v lístku, na řádku byl pouze odkaz na denní nabídku.

Objednal jsem si kuřecí něco polévku – obsluha sama nevěděla, co vlastně dnes v kuchyni je a pak vepřovou kapsu s bramboráčky. Ostatní si dali kuřecí řízečky, to samé co já a kuřecí směs. Polévka dorazila za 5 minut ve velice neobvyklé nádobě, která mi velice připomínala misku na salát. V průhledné skleněné misce byla spousta mrkve, nudlí a semtam i nějaké to kuře. Bohužel, kuchař měl asi nehodu, protože polévka byla krutě přepepřená. Pepř mi nevadí, ale pro slabší jedince to mohl být důvod k slzám.

Za dalších 15 minut jsme dostali velké talíře obložené jídlem. Kuchař Pohlreich by okamžitě začal křičet: “Proč tu na tom mám ten zelený bordel, kde jste se to naučili???", ale já si již zvykl, že to je taková česká klasika. Stejně tak se zeleninovou oblohou – list nepříliš čerstvého salátu, trocha mrkve a bílé ředkve… Kapsa vypadala bez chyb, ale bramboráčky se leskly olejem, po  obědě jsem měl pěkně žluté kolo na dně talíře. Co se týče kapsy, tak tenký vepřový plátek - ohnutý, vevnitř sýr a šunkový salám – splnil asi to, co jsem v restauraci této cenové kategorie čekal.

Celkově 570 korun za oběd pro 4, obsluha průměrná, ale mohla by se více usmívat :) Prostředí taktéž průměrné, na lázeňskou oblast bych asi čekal více. Na běžný denní oběd dobré, ale větší akce, či slavnostnější obědy/večeře bych zde nedoporučoval.

Žádné komentáře: