pátek 9. července 2010

Kdo má právo používat modrý maják?

Včera jsem kolem 2030 přicházel na Palacké náměstí a proti mě po silnici jel automobil se zapnutými modrými majáky. Na první pohled mne toto vozidlo zaujalo, protože majáky byly netradiční, navíc na autě bylo napsáno PET medic. Inu zapamatoval jsem si tento nápis s tím, že mi strýček Google jistě řekne, o co se vlastně jedná.

Tedy, z oficiálních stránek http://www.pet-medic.cz/ se dočteme, že jde o soukromou zdravotní záchrannou službu pro zvířata. Nabízí takové úlety, jako je ventilátor, resuscitace, dokonce i pitva zvířete. Začalo ve mě bublat, na toto je možné získat modrý maják? Jsem zvyklý, že modré majáky už mají některé soukromé bezpečnostní služby, plynaři, dopravní podnik atd atd atd, ale tohle mi přijde opravdu překračující všechny meze.

Po progooglování navíc zjistíme, že se tato společnost už účastnila minimálně jedné nehody, při níž snad naštěstí nebyl nikdo vážně zraněn. (http://pitbullshop.cz/chovatelske-potreby/btsc-charita/samolepka-pet-medic?zenid=30e2e90f57d66feec364e96aa01b675d) Na různých fórech se objevují příspěvky jak odpůrců, tak zastánců této služby. Největší zřejmě zde: http://www.transporterclub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=418 Po pročtení uznávám, že pokud s touto službou úzce spolupracují hasiči a další jednotky IZS, tak je použití ve velice velice ojedinělých případech diskutovatelné, ale kdo byl v poslední době v centru Prahy ví, že je tu dost “přemajákováno”. Takže bych v těchto velice ojedinělých případech požadoval asistenci policie a tudíž by modrý maják byl zbytečný.

Čekám, kdy se s majáčkem objeví i auto pivovarů s odůvodněním, že je potřeba rychle spravit pivovod v sazka areně…

Žádné komentáře: