neděle 30. ledna 2011

Restaurant Bar Bílkova 13

Protože jsem úspěšně udělal Oracle zkoušku 1Z0-051, splnil jsem svůj motivační slib a pozval kamarádku na večeři v rámci akce Prague Wine Week (http://www.praguewine.cz/). Konkrétně na Wine & Food Tandem 10 do restaurace v Bílkově ulici.

6-bDen předem jsem si byl podnik obhlédnout, abych zjistil velikost a úroveň podniku. Šel jsem z Náměstí Republiky Dlouhou ulicí a dál podle navigace. Pěkně do úzkých křivolakých uliček. Nikde ani živáčka, jen přítmí pouličních lamp, v sedm hodin večer jsem se pozvolna začal bát :) Bar zvenku vypadal poměrně malý, čistý, vevnitř prakticky nikdo. Cestou zpět stačilo dvakrát zabočit a už jsem byl v Pařížské ;)

Rezervaci jsme měli na 1900, přišli jsme o něco málo dříve, u vchodu nás uvítala uvaděčka, která zavolala číšnici, která nám odebrala kabáty. Opět jsem zalitoval, že nejsem žena. Přesouvání peněženky, mobilu a dalších drobností z bundy do kapes mi vždy zabere kopec času, mimoto mám pak hodně nevzhledné kapsy. Pak jsme pokračovali dále do nitra podniku. Jak jsem se mýlil! Podnik je obrovský, z ulice je vidět jen přední miničást, na kterou navazuje kuřácká a následně obrovská nekuřácká sekce.

Dostali jsme na výběr z několika stolů, vybrali jsme si malý pro dva na galerii. Všude jsou regály s víny, nad stropy je mohutná ventilace a celkově interiér působí velice příjemným dojmem. Po usazení jsme si objednali degustační menu, které bylo extra připravené k příležitosti festivalu:

  1. Variace listových salátů s gorgonzolou, vlašskými ořechy a hruškou
    Pinot Blanc 2008 Hauller & Fils
  2. Fettucine s kuřecím masem, hráškem a smetanou
    Pinot Gris 2009 Hauller & Fils
  3. Tiramisu
    Gewurztraminer 2007 Hauller & Fils

9-bK vínům jsme si objednali neperlivou vodu. Takřka ihned jsme dostali první vzorek vína a také pizza chleba s olivovým olejem a parmezánem. Upozorňuji, že nejsem znalec vína, takže mé dojmy jsou nejspíš totálně zcestné :) První víno nám bylo důkladně představeno, jako nedávno oceněné zlatou hvězdou z festivalu vín. Bylo jemné a k salátu se hodilo. Salát sám o sobě byl také zážitek, listový salát s hruškou a gorgonzolou spolu utvořil směsici velice příjemných chutí. Krátce po našem příchodu také začal hrát pianista, který v tomto podniku hraje každý čtvrtek.

Druhé víno jsme si nechali k těstovinám, které dorazily asi za 10 minut. Každou chvíli se někdo ptal, jestli nám něco neschází a případně doléval vodu. Ač hrášek není mojí oblíbenou zeleninou, s těstovinami mi nevadil. Druhé víno bylo ještě o něco méně výrazné, než první, chutí mi přišlo velice podobné. (Vlastně to obojí byl Pinot ;)

Třetí víno jsme si nechali k desertu, ke kterému jsme si ještě dali kávu a já zelený čaj. Test s čajem vždy ukáže úroveň restaurace. Málokde podávají sypaný čaj, většinou jde jen o sáčkový. Když obsluha řekla ano, není problém, máme jich mnoho, zaradoval jsem se. Pak jsem ale vybíral z krabice, mezi jasmínovým, senchou a bílým. Zvolil jsem klasickou senchu, kterou jsem si nechal, abych ji náhodou nedostal do vařící vody. Toto není výtka, plně chápu, že jsem byl v podniku specializujícím se na víno a nikoliv na čaje.

14-bDostali jsme desert, Tiramisu bylo jedno z top 5, které jsem kdy měl. Najednou jsem ale postrádal ubrousek. Celou dobu obsluha odstraňovala jakékoliv nedostatky, ale tady na chvilinku selhala. Dostal jsem je… Po požádání se číšník omluvil a za chvilinku byly ubrousky na svém místě. Třetí víno bylo nejaromatičtější a nejvýraznější, chuťově bych ho přirovnal k aperitivu (podobné jako Cinzano).

Dopili jsme, dojedli a já už měl dost. Proto jsme s díky odmítli nabídky obsluhy na další sklenice vína, nebo něco sladkého. Při odchodu nastalo chvilkové nedorozumění, při kterém jsem musel v šatně ukázat naše kabáty, ale i to beru jako drobnost. Ale kdyby restaurace byla plná, problém by to asi byl.

Takže jsem rád, že jsem nalezl další podnik pro slavnostní příležitosti, ve kterém se lze v klidu a dobře najíst, a který se nebojím doporučit dalším známým. Jen lituji, že jsem si nezkusil objednat vodu z kohoutku :D

Fotografie použité v tomto článku pocházejí z oficiálních stránek podniku bilkova13.

Žádné komentáře: