neděle 1. května 2011

Žehlička, nejlepší přítel člověka

Překvapivé? Když to může být kniha, pes, nebo oheň, tak proč ne žehlička. Můžete jí použít jako obranný prostředek, užijete si s ní spoustu zábavy, lze jí tahat po ulici za šňůru a volat na ní Fifinko, moc toho nesní… No a v nejhorším si na ní i ty vajíčka usmažíte ;) Žehlička je zkrátka jedno z nejvšestrannějších zařízení, které v současné době v bytě máme. Už jsem se zmiňoval, že může fungovat jako minisauna?

Vybrat si žehličku je pro průměrného muže asi stejný problém, jako kdybyste nechali ženu vybírat nový herní počítač. Je to ošklivý stereotyp, všem, které jsem tím urazil, se omlouvám, ale já do něj zapadám. Nechal jsem si tedy poradit značku (Philips), seřadil dle ceny a vybral Philips GC3620/02. Parametry, jako jsou množství páry vyrobené za minutu, objem nádržky, či váha, mne vůbec nezajímaly, protože jsem si pod nimi stejně nedovedl nic představit. V rámci pokroku jsem samozřejmě chtěl žehličku objednat přes internet, abych ji nemusel v obchodě složitě hledat, takže moje první webové kroky směřovaly na stránky Electroworldu, od kterého mám stejným způsobem koupenou mikrovlnnou troubu. Bohužel Electroworld tuto žehličku v nabídce sice má, ale není skladem. Další kroky tedy vedly ke konkurenci, konkrétně na stránky Datart.cz.

Datart se rozhodl fungovat přes internet zajímavým způsobem. Pokud si zboží objednáte a chcete si ho vyzvednout na prodejně, musíte si připlatit! To je zřejmě světový unikát, nikde jinde jsem nic takového dosud neviděl. Stál jsem tedy před rozhodnutím, jestli si za žehličku připlatit 90 korun, anebo si počkat, až jí kurýr, zřejmě v tu naprosto nejnevhodnější dobu, doveze. Volba tedy byla jasná, připlatím, ale naposled. Příště už si nákup dobře rozmyslím a tento nesmyslný poplatek rozhodně platit nebudu. Za větší zboží si navíc Datart účtuje neuvěřitelných 249 korun.

Hned po objednání mi přišla SMS, že se požadavek vyřizuje a o dalším postupu budu informován. To samé přišlo i e-mailem. Po 40 minutách jsem dostal informaci, že si zboží mohu vyzvednout. Na prodejnu jsem dorazil asi o 2 hodiny později a byl jsem trochu zaskočen. Paní u pokladny po mě totiž chtěla poslední trojčíslí objednávky. Že bych se bez něj neobešel? Naštěstí jsem toto číslo u sebe měl, takže jsem zaplatil a šel si na výdej zboží pro žehličku.

Prodavač přinesl krabici a trochu nelogicky se zeptal, jestli budu chtít tašku. Samozřejmě, že ano, neponesu přece krabici v ruce. Jindy žádám, abych tašku nedostal, ale v tomto případě by transport bez ní byl velice nepohodlný. U východu jsem začal “pípat”. Chybička se vloudila a žehlička nebyla ze skladu odkódována, a tak, když jsem se s úsměvem otočil, abych si nechal balíček odkódovat, už se ke mě rychle blížil člen ochranky a prodavač. Zřejmě vypadám jako typický zloděj, ale tentokrát stačilo říct, že mám zboží ze skladu.

IMG_0323Doma jsem krabici rozbalil, jako první na mě vybafly nějaké ruské listiny, zřejmě nějaké certifikáty pravosti. Dále byla v krabici žehlička, návod a nálevka na vodu. Přívěsky na žehličce oznamovaly, že jsem si koupil takový Prius mezi žehličkami, snižuje spotřebu energie až o 20 procent. Dále má super patentovanou žehlící plochu SteamGlide a systém automatického odvápňování. Všichni doufám chápete, jak jsou všechny tyto funkce super. Moje práce se žehličkou se zatím omezuje na snahu se nespálit, nastavit tolik teček, kolik je na každém tričku a nezapomenout žehličku na oblečení. Také už vím, že pokud má tričko či košile nějakou gumovou nálepku, je prozíravé se jí žehličkou obloukem vyhnout.

Naštěstí je tedy tato žehlička intuitivní a tak je věc, co se strká do zásuvky, zřetelně označena a držadlo také vypadá, jako držadlo. V dnešním světě designových skvostů vždy takové “lehce" použitelné výrobky potěší. Trochu zákeřný je fakt, že žehlička nemá vypínač, zapíná se hned, jak se připojí do elektrické sítě.

Jak výrobce dosáhl úspory energie? Držadlo je jeden velký spínač. Když zatlačíme na prádlo, uvolní žehlička hodně páry, pokud povolíme, pára unikat přestane a šetříme. Zajímavý zlepšovák, čas ukáže, jestli použitelný.

První žehlení dopadlo dobře, nic se nespálilo, neshořelo, nikdo nebyl zraněn, páru žehlička také vytvářela, tak snad bude dlouho sloužit.

P.S. Zcela subjektivně mi přijde, že klouže lépe, než Tefal. Odpružená rukojeť mi nevadila, jen jednou v ní tak podivně při přitlačení křouplo, tak jsem snad nic nezničil. A třímetrová šňůra je skvělá. Už žádná limitace, dá se oběhnout kolem stolu, nebo s ní třeba někoho podexterovsku uškrtit.

Žádné komentáře: