neděle 10. července 2011

Automatické pokladny Tesco

Sobota, 2000, je lepší čas pro nákup? Kupodivu obchod nebyl poloprázdný, zřejmě je podobně smýšlejících lidí více. Otravovat mizerně placené prodavačky a prodavače je asi národní sport. Původně jsem šel pouze pro cibuli, ale nakonec jsem si odnesl mimo cibule také šunku, buchtu, sýr a pár dalších maličkostí. Už jsem zpozoroval, že se to stává nějakým pravidlem a čím jsem hladovější, tím více dalších věcí nakupuji.

Když jsem dorazil k pokladnám, zjistil jsem, že u všech jsou poměrně velké fronty, ale samoobslužné pokladny jsou skoro prázdné. Odhodlal jsem se tedy k riskantnímu kroku a rozhodl se odbavit svůj nákup bez přítomnosti lidské síly.

Položil jsem košík vpravo na odkládací plochu a na dotykové obrazovce zadal start. Hlasový průvodce mi poradil, co mám dělat. Překvapivě jsem měl načíst kód ze zboží ;) Jako prodavač bych se neuživil, protože mi načtení trvalo neuvěřitelně dlouho. Odložil jsem výrobek, ale automat nebyl spokojen, chtěl ho odložit do pravé velké odkládací plochy, na které jsou plastové Tesco tašky. Zřejmě kvůli kontrole hmotnosti.

Po načtení druhého kousku mne automat vyzval k načtení Tesco Clubcard, i to se mi povedlo. Pípal jsem a pípal, až mi zbyla ona cibule, která samozřejmě kód nemá. Pro tento případ má obrazovka volbu Najít zboží. Po kliknutí jsem musel odhadnout, že cibule se řadí mezi zeleninu a pak už bylo vše snadné, stačilo ji jen položit na váhu. 20 korun za 2 cibule, no představte si to!

V košíku už jsem neměl žádné zboží, kliknutím na zaplatit jsem dokončil nákup. Objevila se volba na placení – kartou, nebo hotově. Zvolil jsem hotovostní platbu a byl vyzván k vložení bankovek, ale kam? Stačilo se podívat dolů, kde je štěrbina na bankovky i mince. Automat chvíli počítal, pak vytiskl účtenku a vysypal drobné. Příště zkusím kartu…

Pokud mohu odhadnout, odbavení přes samoobslužný terminál bude pomalejší, než přes klasickou pokladnu, jen hledání čárového kódu mi zabralo hrozně času, ale ušetří se za personál. Tyto automatické pokladny jsou kontrolovány zaměstnanci Tesco, ale většinou pouze radí, jak postupovat dál, nebo odebírají prázdné košíky. Pokud jste samoobslužnou pokladnu nikdy neviděli, doporučuji si někdy do Tesca zajít a vyzkoušet si to. Ideálně někdy, kdy nebude v obchodě příliš lidí, abyste zbytečně nezdržovali a mohli si odbavení náležitě vychutnat ;)

Žádné komentáře: