neděle 7. srpna 2011

Pojištění odpovědnosti občanů s Českou pojišťovnou

Po nedávných trablích s vodou jsem si chtěl zajistit klidný spánek a udělal jsem si srovnání nabídek českých pojišťoven na pojištění za způsobenou škodu. Kritérium jsem měl jediné – cenu. Se 410 korunami vyhrála Česká pojišťovna, která za to nabídne limity 2 miliony na zdraví, 1 milion na věci a 0,5 milionu na finanční škodu, navíc s nulovou spoluúčastí. Dalším kladem je, že lze toto pojištění sjednat online a tak nemusíte hledat žádnou pobočku. Tak jednoduché to zase ale nebylo…

V neděli jsem si pročetl Všeobecné pojistné podmínky a k nim dva další doplňující dokumenty. Text byl psaný klasickou pojišťováčštinou, když si budu stavět v garáži jaderný reaktor a on mi bouchne, pojišťovna mi nedá ani korunu :( (Pro ty, kteří to berou jako nemístný žert doporučuji článek: Švéd rozbíjel v kuchyni atom, chtěl si sestrojit jaderný reaktor)

Na stránce http://www.ceskapojistovna.cz/on-line-pojisteni.html jsem si vybral pojištění odpovědnosti, vyplnil formulář, zvolil si jako doručení email a formu platby online ČSOB. Po kliknutí na zaplatit hned jsem byl přesměrován do elektronického bankovnictví a už jsem měl předvyplněný příkaz k úhradě. Pěkné.

Klikl jsem na tlačítko odeslat, zadal ověřovací SMS kód a převod se tak naplánoval na pondělní zpracování. Trochu jsem znervózněl, protože mi e-mailem nepřišlo nic. Žádné potvrzení o registraci žádosti, které bych v tento okamžik čekal. V pondělí také nepřišlo nic. Až v úterý, v 15:27 dorazil email, který sděloval, že mám uzavřeno pojištění a že pojišťovna čeká na mou platbu. Jako perličku bych uvedl fakt, že stát, ve kterém žiji, pojišťovna označuje ČESKO. Fuj.

Ve středu se stalo neskutečné, dorazil email potvrzující přijetí platby, dle času 4:16 šlo zřejmě o nějakou naplánovanou úlohu. Bohužel, e-mail nebyl bez chyby, stálo v něm, cituji:

V příloze Vám zasíláme ‚Pojistku‘ - potvrzení o platnosti Vaší smlouvy.

Příloha v e-mailu ale nebyla. Kontaktoval jsem proto ČP s žádostí o vydání potvrzení platnosti smlouvy. Jsem zvědav, jak dlouho budu čekat na odpověď ;)

Proces zřízení online pojistky u ČS je podivný, žádosti jsou zřejmě schvalovány manuálně. Jinak si nedovedu vysvětlit zpoždění, které nastalo, než mi přišel e-mail s návrhem pojistné smlouvy a žádostí o zaplacení. Proč ale ČP nedetekovala, že je již pojistné zaplaceno a neposlala rovnou i potvrzení, je důvodem k zamyšlení, na zákazníka to nepůsobí dobře. Potvrzení o zaplacení v příloze, která v e-mailu není, jen celý obraz amaterismu dotváří.

Žádné komentáře: