sobota 10. prosince 2011

Kolik že to vlastně platíme státu?

Minulý týden jsem zajel s autem k pumpě a natankoval. Pak jsem šel zaplatit a po cestě k autu jsem jen tak mimochodem mrknul na účet a to, co jsem uviděl, mne šokovalo.

Máte představu, kolik vlastně platíme státu, abychom si natankovali plnou nádrž za 1200kč?

Aktuální spotřební daň na benzín je 12,84kč/l a DPH je 20%. Bral jsem 33,43 litrů benzinu. Krátkým výpočtem zjistíme, že jsem odvedl spotřební daň ve výši 429,24kč a 200 Kč za DPH, celkem tedy 629,26 korun, více, než polovinu toho, co jsem zaplatil.

Ale abych vydělal 1200 korun, musím nejprve odvést daň a odvody na pojistné já, a ještě před tím můj zaměstnavatel.

Jen tak pro ilustraci…

Celkové mzdové náklady mého zaměstnavatele budou 2192kč, státu hned odvede 556 Kč, já na zdravotní a sociální pojištění 180 a státu 256 korun. Pak dostanu oněch 1200 korun, z kterých odvedu výše zmíněných 629,26kč.

Kolik je tedy v případě mého nákupu celková daň?

Neuvěřitelných 74% – z 2192 Kč si stát nechá plných 1621 Kč!!!

Neměli by se nad tím naši zákonodárci zamyslet? Ve středověku utlačovala obyvatele církev, chtěla desátky, jak ale nazvat tyto praktiky našeho státu?

Žádné komentáře: