neděle 8. ledna 2012

Bluray – tenhle disk není pro starý

Pod stromečkem jsme loni našli pokrokový dárek - 3D Bluray disk, první v naší rodině. OCEAN WONDERLAND 3D Jean- Michel Cousteau (CZ). Proč pokrokový? Nemáme totiž ani 3D televizi, náš televizní stoleček se prohýbá pod náporem starší 100Hz 70cm televize české produkce Panasonic a pod ní není nic jiného, než DVB-T tuner. Jedinou možností, jak disk přehrát, je vložit ho do nové mechaniky LG BH-10.

Celou dobu jsem všem členům rodiny tvrdil, že disk pouze vloží do mechaniky a dále se systém o vše postará sám. Mechaniku jsem totiž záměrně vybral v retail provedení, ve kterém nalezneme i Cyberlink suite. V něm je i známý skvělý přehrávač PowerDVD.

Dnes odpoledne nastal správný okamžik, sedl jsem k počítači, otevřel dvířka mechaniky, vložil disk, dvířka zase zavřel a …

Po chvíli chroupání se nestalo nic :(

Jsem tolerantní člověk a tak jsem dal Windows 7 druhou šanci a přes Tento počítač kliknul na jednotku BDR.

Zase se ozvalo chroupání, naběhl Windows Media Player a … vynadal mi, že tento disk rozhodně nepřehraje.

Dobrá, zkusíme tedy PowerDVD. Po spuštění jsem se hned dozvěděl, že jsem vložil 3D disk, že by se blýskalo na lepší časy?

Ne. Po nastavení 3D přehrávání mi totiž program řekl, ať si koupím upgrade na verzi 11 za pouhých 39,90USD. Nechci a tak se dovídám, že si tedy musím software alespoň zaktivovat. Ale jak na to, když jde o OEM verzi a kód nikde?

Software tedy odinstalovávám a zahajuji další pokus, pro Windows typicky – odinstalací celého Cyberlink balíku.

Po instalaci se balík ptá na registraci, kterou vyplňuji a, světe div se, Power DVD začalo disk načítat.

Má radost trvala 3,5 vteřiny, shrnout to mohu do věty: “Neříkej hop, dokud nepřeskočíš.”

PowerDVD mi totiž s lítostí oznámilo, že náš pěkný CRT monitor Viewsonic Pf95P+ je bohužel analogový a nesplňuje požadavky HDCP. No HDCP, no fun :(

Google ale zná odpověď na vše, dost s ochranami, které akorát šikanují běžné a slušné lidi, kteří si disky poctivě kupují. AnyDVD HD vyřeší všechny tyto problémy a disk přehraje na jakémkoliv monitoru bez ohledu na jeho barvu, vyznání či sexuální orientaci. Pánové z nahrávacích společností, trhněte si nohou. Stačí, že se musí platit za každý nepopsaný papír, kopírku, prázdná media, flashky, disky a kdo ví, možná dnes i za toaletní papír, proč mi ještě diktujete, jaký mám mít hardware. A to už vůbec nezmiňuji fakt, že tento pokus byl proveden na mainstreamovém operačním systému Windows 7. Jak by dopadl na systému Unixového typu se bojím pomyslet.

Zpět ale k mému dalšímu boji, vše už šlo rychle a hladce. Nainstaloval jsem AnyDVD HD, rebootoval počítač, vložil disk, naběhl automaticky PowerDVD a disk se začal přehrávat.

Vítězství na plné čáře, které opět potvrdil můj názor na velké vydavatelské společnosti a zbytečnost protipirátských ochran. Nedokážu si představit, že by si mí rodiče s tímto diskem poradili bez nějaké významné rady. To je děsivé, pokud vezmeme v úvahu to, že i já budu za pár let na jejich místě. V co vyústí tato situace? Běžní lidé přestanou tyto disky kupovat.

Neštvěte lidi, kteří si disky legálně kupují. Díky!

Žádné komentáře: