sobota 21. dubna 2012

Schwarzenberský palác

Minulý víkend jsem se vypravil na výstavu Rembrandt & Co. s názvem Příběhy umění ve století blahobytu. Na internetu jsem si našel, že vstupné zahrnuje Schwarzenberský palác a Šternberský palác. Navíc jsem našel, že O2 pro své zákazníky nabízí speciální akci 1+1 zdarma po nahlášení speciálního slevového kódu. Zvědavost mi nedala a tak jsem to zkusil. Zaslal jsem tedy SMSku na požadované číslo a světe, div se, přišel mi slevový kód ;)

V neděli odpoledne pěkně pršelo a tak jsem jako první uviděl velký billboard s poutačem výstavy. U pokladny kupodivu věděli, o co ve slevovém kuponu jde a tak jsem po chvíli dostal vstupenku 1+1. Vzal jsem si brožurku o výstavě a vyjel výtahem do posledního patra. Paní pokladní navíc říkala něco o podkroví a schodech, ale moc jsem to nepochopil.

V posledním patře Schwarzenberského paláce je skvělá podlaha a výborný výhled na celou Prahu. Kdyby v neděli nepršelo, byl by výhled ještě lepší, ale i tak byl skvělý. Další věc, kterou jsem objevil je to, že palác je opravdu velký a rozloha byť jednoho patra je neuvěřitelná. Ale vytápět bych ho rozhodně nechtěl ;) Pověšená díla jsou většinou barokních autorů. Najdete zde klasická jména jako Hans von Aachen, Petr Brandl, Karel Škréta a další. Moc pěkné stránky, kde můžete shlédnout některá díla jsou zde: http://www.virtualtravel.cz/praha/hradcany/narodni-galerie-v-praze-schwarzenbersky-palac.html

V přízemí pak jsou vystaveny sochy, děsily mě hlavně sochy Ježíše, u kterých jsem měl dojem, že na mne spadnou. Naštěstí se tak nestalo a tak jsem se po schodech vydal znovu hledat podkroví. Úspěšně. Vedou do něj zajímavě klopené schody, je třeba na nich dávat pozor ;)

V podkroví je nádherná sbírka dobových zbraní, zbroje a dalšího vojenského vybavení. Osobně musím říct, že byla v celé budově to nejlepší a rozhodně stojí za to těch pár schodů vyšlapat. Mnoho pistolí, mušket, modelů děl, šavle, meče, prostě nádhera.

Venku nepřestávalo pršet a já jsem přestával cítit nohy. Čas vyrazit domů, kde jsem zjistil, že jsem vlastně celou výstavu, na kterou jsem se chtěl vydat, minul ! :) Abych pravdu řekl, bylo mi dost podezřelé, že výstava má v názvu Rembrandta, ale neviděl jsem ani jednoho. Naštěstí jsem ale na vstupence našel, že mohu do správné budovy – Šternberského paláce – dorazit kdykoliv do konce výstavy a budu vpuštěn.

Tak se snad příště trefím

Žádné komentáře: