pondělí 9. dubna 2012

Upgradujeme drupal 6 na 7

Tento víkend jsem se rozhodl konečně zaktualizovat svůj Drupal 6 na novou verzi 7. Měl jsem z toho trochu strach, protože používám multisite, tak jsem čekal problémy. Postupoval jsem podle návodu, přikládám “zápis” činností:

  1. Zazálohoval jsem všechny databáze a také všechny soubory
  2. Upgradoval jsem drupal 6 na poslední vydanou verzi – 6.25 – POZOR! je třeba to udělat pro všechny multisite!
  3. V menu Administrace – Nastavení webu – Údržba webu nastavte režim offline
  4. V menu Prvky webu – Témata vzhledu nastavte jako výchozí a aktivní téma Garland
  5. V menu Prvky webu – Moduly vypněte všechny moduly, mimo těch, které jsou Core, nebo Core nepovinné
  6. Rozbalte si Drupal 7 mimo root webu
  7. Smažte staré soubory, ale ponechte adresář sites
  8. Nakopírujte Drupal 7 do root webu
  9. Nastavte / zkontrolujte práva na nakopírovaných souborech
  10. Zkuste spustit úvodní stránku Vašeho webu
  11. Spusťte upgrade skript na adrese update.php
  12. Pokud nahlásí chybu, opravte ji – nejčastěji musíte přepnout přepínač update_free_access v souboru settings.php: $update_free_access = TRUE;
  13. Mě se objevila chyba 500 – vyřešil jsem jí nejprve spuštěním deaktivačního příkazu v databázi - UPDATE system SET status = 0 WHERE filename LIKE "sites%"
  14. Následně jsem ještě smazal celou složku modules a nahrál znovu
  15. Objeví se okénko, ve kterém bude hláška typu: 137 PENDING UPDATES
  16. Klikem na pokračovat spustíte aktualizaci
  17. Po pár minutách update doběhne a při troše štěstí se neobjeví žádná chyba.
  18. Nastavil jsem časovou osu a přepnul stránky do provozu
  19. Zjistil jsem, že některé pluginy nemají pro Drupal 7 aktualizaci, musel jsem začít hledat náhradu
  20. Bylo také nutné znovu vytvořit vzhled pro web
  21. Bohužel jsem zjistil, že jsem zapomněl spustit update.php i pro druhou instanci webu v kroku 2 – multisite, takže budu muset obnovit starý Drupal a zaktualizovat si ho na nejnovější verzi 6…

Ale povedlo se a Drupal 7 mi už běží ;)

Žádné komentáře: