středa 18. července 2012

Liebherr CUP 2901

IMG_2168Velice rychle jsem zjistil, co je nejdůležitějším a také největším spotřebičem v bytě. Stačilo pár letních dnů, každodenních nákupů a bylo naprosto jasno. Je to lednička. Po dlouhém vybírání a zvažování, jak velký mrazák, chladničku, jestli no-frost, nebo nerez, mi vyšlo několik lednic, z nichž jsem si nakonec vybral Liebherr CUP 2901.
Původně jsem hledal lednici se spotřebou AAA+, ceny mne ale odradily, tak jsem skončil “jen” u AA+. Lednici jsem koupil u prodejce Datart včetně dopravy. Druhý den ráno jsem měl hovor z centrály, kdy jsme se domluvili o dovozu. Bohužel Datartova doprava nabízí interval 9-14, nebo 14-19, řidič volá hodinu předem, není to žádná výhra, ale lepší než drátem do oka.
V pondělí ráno jsem přijal hovor od řidiče v 0915, přijet měl v 1000. Kupodivu skutečně v 1000 bylo modré Datart auto před vchodem a v něm dva dopravci s lednicí. Vyjeli jsme do patra, kde přepravci hbitě lednici odstrojili a donesli ji do kuchyně. Byl jsem poučen o tom, že ji mám nechat pár hodin odležet, než jí zapnu do elektrické sítě a pak už jsem byl požádán o kartu a pomocí přenosného terminálu jsem zaplatil.
Po příchodu z práce jsem lednici začal vymývat a připravovat na první spuštění. Překvapilo mne precizní zpracování, pěkně řešené otvírání, samozavírací mechanismus a přibalený klíč na utahování nožiček. Při samozavírání ale lednička nepříjemně vrzala, jak jsem později zjistil bylo to tím, že lednice mi stála na jednom pantu. Výrobce by mohl nožičky aspoň základně odšroubovat, aby k tomuto nemohlo dojít.
Důmyslně jsou také řešeny poličky, které mají zámky odolné proti vypadnutí a na konci žlábek pro vodu či zaražení potenciálně padajících potravin. Vzhledově lednice nenadchne, ale ani neurazí, je prostě bílobílá, jen mám trochu strach z poškrábání, některé plasty mi připadají hodně měkčené. Doufám, že nebudu zklamán a lednice si odchladí alespoň 10 let.
[Update: Tak lednici po 3 dnech zdražili o 1000kč :]IMG_2166

Žádné komentáře: