neděle 4. ledna 2015

Výměna baterie v APC Smart UPS 800VA

IMG_4286Po pěti poctivě odpracovaných letech najednou začala naše UPSka APC Smart 800 VA stávkovat. Nejprve hlásila výměnu baterie, po půl roce už ale začala jen vztekle pištět. Po hledání na internetu jsem našel několik možných příčin, jednou z nich bylo i usmažení invertoru a tím pádem i zničené UPSky. Žádného přetížení jsem si ale nebyl vědom a tak jsem začal hledat, jak pořídit novou baterku. Podobně se zachovala i takzvaná psí UPSka APC ES 650.

Originální baterie stojí spousty peněz, APC si je cení na 1800 korun, celá nová UPS stála okolo 5000. Tolik se mi samozřejmě dávat nechtělo a proto jsem hledal i na méně oficiálních webech, až jsem našel známý AVACOM s jejich náhradními baterkami. Jakou ale zvolit? Kolem létají Volty a Ampérhodiny, kolik je to správné číslo? Naštěstí na to výrobci pamatují a tak označují své neoficiální kity podobně, jako APC. Správný pro tuto UPSku je tedy RBC32. Drobná komplikace je v tom, že tato UPSka má dva články spojené přes jednoduchou plastovou základnu, čímž dosahují vyšší kapacity. Je tedy nutné nejprve stávající články demontovat a následně zapojit nové. Není to ale nic složitého, jak můžete vidět na přiložených obrázcích.

Průmyslovým nožem přeřízněte stávající samolepku, která drží články u sebe a odpojte je z plastové základny.

IMG_4289

Zapamatujte si zapojení, abyste nové články nezkratovali !

IMG_4290

Vybalte nové články a zapojte je. Pak velkou izolepou vzniklou cihličku několikrát omotejte.

IMG_4292

Vzniklou superbaterku dejte do UPS. Zavřete víčko, UPS zapojte a zapněte. No a je to a ani to nebolelo :)

IMG_4293

Náhradní baterky vyšly na cca 800 korun, tedy prakticky polovinu toho, co baterky originální. Tímto činem samozřejmě ztrácíte záruku, protože jste neodborně zasáhli do elektrického zařízení. Poměr cena x výkon x rizika nechť si každý zváží sám.

Žádné komentáře: