neděle 31. ledna 2016

Zřídil jsem si datovou schránku

Poslední dobou jsem strašně akční, mimo rekonstrukce bytu, kterou se mi povedlo v minulém roce skoro dokončit, jsem se dnes, možná i díky nutnosti podat daňové přiznání, rozhoupal ke zřízení datové schránky. Z mého pohledu je výrazně praktičtější a levnější, než ověřený elektronický podpis. Levnější pro mě, ne pro daňové poplatníky, samozřejmě.

Nastudoval jsem si, že je zřejmě nejrychlejší zajít na místo CzechPoint (CP) a podepsat žádost osobně. Zřízení by pak mělo být otázkou několika minut. Kde ale najít v neděli otevřený CP? Kupodivu na poště, opravdu jsou pošty, které mají v neděli otevřeno a tu nejbližší jsem měl v nákupním centru Europark Štěrboholy.

  • Šok první: Na poštu jsem dorazil okolo 11 hodiny a vůbec jsem nečekal !
  • Šok druhý: Paní věděla, o co jde!
  • Šok třetí: Za necelých pět minut jsem odcházel s žádostí o zřízení datové schránky. Hned mi přišel email, že je vše v pořádku a mám se přihlásit do systému pro získání přihlašovacích údajů.

Bohužel po příchodu domů se ukázalo, že pro zřízení schránky je třeba schválení ministerstva vnitra, které v neděli žádosti neodbavuje. Budu si muset počkat do zítra, jak to všechno dopadne a jestli zřízení schránky je opravdu bezproblémové a jednoduché. Pokud ano, je to konečně jeden státní IT systém, který doopravdy funguje, jak by měl.

Žádné komentáře: